استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین در پیاده سازی بازی های سه بعدی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه از یادگیری تقویتی برای پیدا کردن یک سیاست مناسب جهت رفع مشکل موجود در بازی های امروزی که سطح سختی نامتناسب و عدم تطبیق پذیری بازی، با قابلیت های بازیکنان می باشد استفاده کرده-ایم. عامل یادگیرنده بازی که از روش یادگیری تطبیقی dyna بهره می برد با بکار بردن تابع عمل-ارزش و دریافت پاداش، شروع به درک محیط اطراف خود می کند و در ادامه، مبحث انتخاب و سازماندهی ویژگی ها، اعمال و پاداش (که در همه بازی ها وجود دارد) در ترکیب با متد یادگیری مطرح می گردد. عامل یادگیرنده، شروع به آموزش دیدن در مقابل عامل هوشمند دشمن (الگوریتم های برپایه قانون ) می کند و در بخش نتایج نشان خواهیم داد که عامل یادگیرنده برای انتخاب سیاست در بازی، می تواند به نسبت برخی روش های موجود عملکرد بهینه تری را از خود نشان دهد. دو آزمایش مختلف برای اثبات بهینه بودن روش مطرح شده در این پایان نامه طراحی گردیده است. در آزمایش اول موضوع کارایی عامل یادگیرنده مد نظر است که نشان دهنده توانایی الگوریتم ارائه شده در اجرای بازی بصورت موفق می باشد. آزمایش دوم نیز مقایسه ای بین روش ارائه شده در این پایان نامه و یکی دیگر از روش های رایج در بازی ها، در مواجهه با وضعیت های جدید انجام خواهد داد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی شکاف های پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش با استفاده از تکنیک آنالیز فاصله

در این تحقیق، ابتدا با مطالعه منابع مختلف شکافهای پیادهسازی سیستمهایمدیریت دانش شناسایی شدهاند. بهمنظور بررسی شکافهای مدیریت دانش درشرکت ایران خودرو از چارچوب ارائه شده توسط لین و تی سنگ به عنوان پایهتحقیق استفاده شده است. پس از آن با استفاده از آزمونهای آماری و بکارگیرینرم افزار اس پی اس اس وضعیت این شکافها در نمونه انتخابی مورد بررسی قرارگرفت تا از این طریق تعیین گردد شرکت جهت پیادهسازی سیستم...

متن کامل

مطالعه حفره های زیر سطحی با استفاده از روش تصویر سازی سه بعدی مقاومت الکتریکی

    کاربرد سه نوع آرایه الکترودی جهت شناسایی یک حفره زیرزمینی بررسی گردید. تصویر سازی سه بعدی مقاومت الکتریکی در امتداد هشت پروفیل موازی با استفاده از آرایه های الکترودی قطبی- قطبی، قطبی-دوقطبی و دوقطبی- دوقطبی با فاصله بین الکترودی یک متر  و شبکه مستطیلی صورت گرفت. برگردان سازی داده ها توسط یک الگوریتم وارون سازی  سه بعدی مبتنی بر روش برگردان سازی هوشمند انجام گردید.  جهت بدست آوردن نتایج بهتر...

متن کامل

بررسی مقایسه‌ای اثربخشی بازی های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک های حل مسئله دانشجویان

این پژوهش به منظور بررسی تأثیر بازی­های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک­های حل مسئله دانشجویان به اجرا در آمده است. جامعه آماری آن را کلیه دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می­دهند و پس از اطلاع‌رسانی از طریق فراخوان، تعداد 45 نفر به‌صورت داوطلبانه انتخاب شدند. ابتدا در مورد همه­ی 45 نفر آزمون هوش و پرسشنامه تجربه قبلی بازی­های ویدیویی اجرا شد...

متن کامل

ایجاد تصویر سه بعدی با استفاده از سیستم های فراصوت دو بعدی معمولی

Ultrasound imaging is one of the common methods in medical diagnostic    systems. There are many artifacts in a two dimentional image. Three dimentional    imaging can be used for better interpretation and perception of an image. Since    1969 many attemps have been made in this regards, and research continues all    over the world. The main goal in...

متن کامل

پیاده سازی شبکه های عصبی راف با یادگیری احتمالاتی جهت شناسایی سیستم های غیرخطی

در این مقاله یک شبکه عصبی راف بهبود یافته به منظور شناسایی سیستم  های غیرخطی آشوبی ارائه شده است. شبکه  های عصبی راف نوعی از ساختارهای عصبی هستند که براساس نرون  های راف طراحی می  شوند. یک نرون راف را می  توان بصورت زوجی از نرون  ها در نظر گرفت، که به نرون  های کرانه بالا و کرانه پایین موسوم هستند. رویکرد نرون راف استفاده از محاسبات بازه  ای در شبکه عصبی را امکان پذیر می  سازد، بنابراین می  توا...

متن کامل

تخمین درصد چربی بدن افراد با استفاده از تکنیک ‌های یاد گیری ماشین

 مقدمه: پزشکان با استفاده از دستگاه BIA (Bioelectrical Impedance  Analysis) نسبت به محاسبه درصد چربی بدن افراد مبادرت می ­نمایند. مطالعه حاضر با هدف تخمین درصد چربی بدن افراد بدون استفاده از دستگاه صورت گرفته است. در این پژوهش سعی شده است که با استفاده از شبکه عصبی به پیش بینی میزان چربی بدن افراد پرداخته شود. مواد و روش ­ها:داده مورد استفاده در این تحقیق اطلاعات بیماران مراجعه کننده به یکی از...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شاهرود - دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023